Serwis: ul. Rdestowa 51B, Gdynia Dąbrowa
tel. kom.: (+48) 692 275 416
Serwis klimatyzacji
Serwis klimatyzacji należy wykonywać okresowo, a zakres prac przy układzie w dużej mierze zależy od tego, czy jest on sprawny. Wykonujemy następujące czynności:
- kontrola układu klimatyzacji – sprawdzenie poprawności jego działania i ciśnienia w układzie. Jeżeli jest ono prawidłowe, nie ma konieczności wymiany czynnika roboczego. Wystarczy okresowa wymiana filtra kabinowego i czyszczenie wnętrza, tzw. odgrzybianie;
- test elektroniki pokładowej – dotyczy to głównie samochodów z automatyczną klimatyzacją. Po podłączeniu testera do gniazda diagnostycznego, serwisant może odczytać błędy sterownika klimatyzacji, który zapisuje w swojej pamięci informacje o spadku ciśnienia czy innych anomaliach;
- wymiana czynnika roboczego – rocznie z układu ulatnia się około 10 proc. czynnika roboczego klimatyzacji. Jest to proces naturalny. Zbyt szybkie ulatnianie się czynnika roboczego oznacza, że w układzie jest jakaś nieszczelność;
- napełnienie klimatyzacji nowym czynnikiem roboczym, do którego dodawany jest olej do smarowania kompresora;
- sprawdzenie układu klimatyzacji pod kątem wydajności. Jednym z najlepszych sposobów na sprawdzenie wydajności układu jest pomiar temperatury. Specjalny termometr umieszcza się na kratce wentylacyjnej i po nastawieniu klimatyzacji na maksymalne chłodzenie oraz po zamknięciu kabiny samochodu mierzy się czas osiągnięcia określonej temperatury oraz samą jej wartość. W ten sposób można określić, czy układ jest wydajny;
- odgrzybianie klimatyzacji i wymiana filtra kabinowego – filtry kabinowe często wytrzymują nie dłużej niż rok i po takim czasie nadają się do wymiany. Odgrzybianie układu przeprowadza się zarówno chemicznie specjalnymi środkami jak i poprzez ozonowanie. Coraz popularniejsza staje się ta druga metoda, która jest skuteczniejsza i bezpieczniejsza dla zdrowia użytkownika samochodu. Procedura jest prosta, ponieważ mechanik umieszcza w aucie urządzenie zwane ozonatorem i włącza go na określony czas;
- wymiana osuszacza. Osuszacz zbiera wilgoć z czynnika roboczego, który przez niego przepływa;
- płukanie układu z brudów;
- kontrola odpływu wody z parownika klimatyzacji. Zapchany odpływ wody powoduje sytuację, że skraplająca się na parowniku ciecz pojawia się w kabinie samochodu.
POSZUKUJESZ PROFESJONALNEGO WARSZTATU SAMOCHODOWEGO?
MECHANICY SAMOCHODOWI Z WIELOLETNIM DOŚWIADCZENIEM
UMÓW SIĘ NA WIZYTĘ W NASZYM AUTO SERWISIE